خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/26 - 09:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهان آبادی با اشاره به بمباران بیمارستان غزه مطرح کرد؛

ضرورت اقدام عملی از طریق پارلمان‌های کشورهای اسلامی برای مقابله با جنایات رژیم صهونیستی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، بر ضرورت اقدام عملی از طریق پارلمان‌های کشورهای اسلامی تأکید کرد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: اسرائیل شب گذشته در جنایت آشکار و علیه بشریت به بیمارستان غزه حمله کرد و آمار تلفات تاکنون بیش از 800  نفر اعلام شده است؛ این اقدام اسرائیلی‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که تمامی مجامع بین‌المللی در مقابل این جنایت سکوت کرده‌اند در حالی که جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: بر اساس تمامی تعاریف حقوق بین‌الملل و کیفری، مجامع بین‌المللی در مقابل جنایات اسرائیل سکوت کرده‌اند و شورای امنیت حتی یک قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی صادر نکرده است. این موضوع بیانگر این است که تمامی کشورهای غربی در این جنایت و ظلمی که در حق مردم فلسطین و خاورمیانه می‌شود، هم دست هستند و تمامی شعارهایی که پیرامون حقوق بشر و مسائل دموکراسی در جهان سر می‌دهند، ابزاری برای دفاع از خودشان است و در هر جایی که خواستند از آن استفاده کرده اما در مقابل جنایات اسرائیل در خاورمیانه سکوت کرده‌اند و هیچ کشوری از حق مردم بی‌پناه غزه دفاع نمی‌کند.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد با اشاره به راهپیمایی نمایندگان مجلس در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، گفت: نمایندگان با راهپیمایی انزجار خود را از اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی نشان دادند، البته باید با اقدامات عملی و هماهنگی با پارلمان‌های کشورهای اسلامی، تصمیم جدی برای انجام اقداماتی علیه اسرائیل گرفته شود و همچنین از طریق جنبش مقاومت نیز تدابیری اتخاذ کرد./




پایان پیام


  • کد خبر : 370088
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار